BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »

Tuesday 19 July 2011

United simpan Cleverly dan Welbeck

Tom Cleverly

Sir Alex Ferguson yakin bahawa Tom Cleverly pasti akan mengikut jejak Danny Welbeck untuk tersenarai dalam skuad kebangsaan England dan oleh kerana itu, beliau mengesahkan kedua-dua pemain muda itu tidak akan diberi status pemain pinjaman kepada kelab lain di musim akan datang.
Welbeck, 20 telah diberi kesempatan bermain untuk bermain dengan England pada bulan Mac lalu selepas menyertai Sunderland secara pinjaman untuk tempoh yang lama dan berjaya menjaringkan 6 gol dalam 21 perlawanan.
Cleverly juga turut mendapat kelebihan hasil pengalamannya di bawah kendalian pengurus Wigan, Roberto Martinez dan berjaya membantu pasukan tersebut terus kekal bermain dalam Liga Inggeris musim depan.
Bagaimanapun Ferguson menegaskan bahawa mereka tidak akan diberi pinjam lagi untuk musim akan datang selain menambah peluang untuk diberi status pemain pinjaman adalah satu kelebihan dan membuat mereka gembira kerana berpeluang untuk bermain dalam permainan.
Cleverly kini bakal menyaksikan dia akan berebut posisi tengah bersama pemain United yang lebih berpengalaman seperti Anderson, Carrick, Fletcher, Park Ji Sung, Gibson dan Ryan Giggs. Tetapi Ferguson yakin bahawa pemain berusia 21 tahun itu pasti akan mengikut jejak Welbeck, menjadi pemain kebangsaan England.

**sumber :
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7047844,00.html?

0 comments: