BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »

Tuesday 19 July 2011

Oliver Gill tolak kontrak, mahu belajar ekonomi di Durham


Sebagai pemain pertahanan muda di Manchester United, anda pasti berharap Gill akan mengikut jejak pemain legenda United sebelum ini seperti Steve Bruce dan Gary Pallister.
Berpeluang untuk turun dalam perlawanan Liga Inggeris musim lepas menentang pasukan Bolton dan West Ham pasti akan membuka ruang untuk beliau beraksi dalam kesebelasan utama pasukan.
Bagaimanapun, akhirnya Gill telah mengikut jejak bapanya yang juga ketua eksekutif Manchester United, David dalam bidang ekonomi dan telah mendaftarkan dirinya mengikuti pengajian di Universiti Durham.
Gill, 20 tahun telah ditawarkan kontrak baru selepas ditabalkan sebagai Pemain Tahunan untuk pasukan Liga Simpanan United.
Pada musim lepas dia pernah menghadapi dilema yang sama tetapi mengambil keputusan untuk kekal dalam kelab dan telah diberi peluang bermain 4 perlawanan semasa dipinjamkan kepada pasukan Bradford. 12 bulan kemudian bagaimanapun, Gill mengambil keputusan menggantung but dan menyambung pengajiannya di Universiti Durham.
Bapanya ialah seorang pelatih akauntan dan menyertai United pada 1997 sebagai pengarah kewangan sebelum dinaikkan pangkatnya.

**sumber :
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2016555/Oliver-Gill-turns-Manchester-United-university.html?

0 comments: