BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »

Tuesday 19 July 2011

Pasukan Guangzhou Evergrande berminat membeli Park Ji Sung


Pasukan yang beraksi dalam Liga Super China itu dilaporkan cuba memancing pemain tengah Manchester United berbangsa Korea dengan nilai gaji 2 kali ganda berbanding yang diterimanya ketika ini. Park Ji Sung, 30 tahun, yang kontraknya akan berakhir pada musim 2011 - 2012 dilaporkan cuba dipancing dengan nilai gaji  8 juta semusim.
Pasukan Guangzhou yang dimiliki oleh jutawan hartanah kumpulan Evergrade iaitu Xu Jiayin, mengikut laporannya, telah berjaya menandatangani pemain Argentina, Dario Conca dalam perjanjian yang kononnya dipercayai yang ketiga tertinggi di dunia dibayar di belakang Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo 2 minggu lepas.
Bagaimanapun, spekulasi ini dinafikan sendiri oleh Park Ji Sung melalui Sunday Mirror dengan menyatakan beliau tidak mempunyai sebab yang kukuh untuk meninggalkan United.
Beliau berkata, "adalah tidak benar sama sekali saya akan meninggalkan Manchester United. Saya mahu tinggal di sini dan tidak mempunyai sebab untuk meninggalkan kelab ini. Sudah tentu saya mahu terus bersama kelab ini. Kenapa tidak? Ini ialah kelab terbaik di dunia", katanya.
Sokongan besar-besaran dalam Liga Super china pada kebelakangan ini juga menyaksikan Guangzhou telah membawa masuk Conca dan penyerang kelahiran Brazil, Cleo dari kelab Partizan Balgrade selain pemain kebangsaan Korea Selatan, Cho Won-Hee yang pernah menimba bermain di Wigan. Kelab ini kini mendahului dalam Liga Super China dengan 9 mata tanpa sebarang kekalahan

**sumber :
http://www.goal.com/en/news/14/asia/2011/07/19/2581053/chinese-big-spenders-guangzhou-evergrande-in-audacious-bid

0 comments: